Monday 5 December 2011

apa yang harus aku lakukan ....

assalamualaikum kawan2...
hari sentiasa berjalan tanpa disedari... dalam sehari terbahagi kepada 24jam...dan dalam 24jam terbahagi 1440minit dan dalam 1440minit terbahagi kepada 86400saat .. dan setiap saat adnya detik...dan setiap manusia sememangnya ad satu ruang masa untuk memikirkan tentang kehidupannya walaupon hanya untuk satu detik....(panjang pelik jer mukadimah,leloh tekan kalkulater ) :D
kini usiaku dah hampir masuk 20tahun...tiada lagi angka belas2... apa y patut aku ubah dalam hidupku telah tercatat di fikiran tp mampukah aku menyempurnakannya?kehidupan y penuh dngn liku2 masalah amat memeningkan kepala dan kerana liku2 itu juga laa kite telah belajar tentang kehidupan kita...(hidup kita)
semua orang impikan kebahagiaan dalam kehidupan masing2..tp kenapa setiap kebahagiaan tu pasti ad halangn?
dan halangannya melibatkan kuasa besar dalam diri seseorang y dari kecil mengawal dirinya... 
apa yang perlu aku lakukan?teruskan?hentikan?nantikan??
untuk sekarang aku masih nantikan untuk terus menyayanginya...setiap pertemuan pasti ad perpisahan...antara cepat atau lambat jer ianya berlaku...jika cepat ku bersyukur dan jika lambat juga ku bersyukur kerana setiap ape y berlaku sudah pasti ad kebaikannya y dah tertulis dalam kamus hidup seseorang...ape yang pasti kita teruskan hidup dengan sentiasa merentasi halangan2 yang muncul sehingga kita sendiri sudah x mampu untuk melaluinya .. maknanya kita harus meninggalkan halangan tersebut tp jika kita tahu di sebalik halangan itu adnya kebahagiaan y cerah terpancar sudah tentu kite akan teruskan walau apa jua yang berlaku .. patutkah??
ape y aku lalui ku anggap adlah halangan kecil dalam kehidupanku... ianya hanya setitis air y menitis dari hujung jari y dicelup ke lautan yang luas... masih bnyk y akan datang sepanjang kita berada di muka bumi ciptaanya.... 

2 comments:

Nurul Nadiah said...

Hidup x selalunya indah..x semua ap yg kita inginkn menjadi milik kita. Tp kebahagiaan mgkin kita akn rasai suatu hari nanti..

helmi ali berkata said...

betul tu...pasti akan ad satu kebahagiaan dalam satu kehidupan...:D


I made this widget at MyFlashFetish.com.